Monday, September 26, 2011

Replace fear of the unknown with curiosity

Pärast nädalavahetust, milleks jäeti üllatavalt vähe õppida, on lausa piin veeta unisena pärast pikka päeva kaks tundi raamatukogus. Millest poolteist tundi kulus excelis tabelite tegemisele(millega ma ikkagi hakkama ei saanud) ning üritamas üles leida lehte juhistega, mille bioloogia õpetaja kuhugi interneti üles riputas. Kõige tipp on muidugi see tähtsa infoga leht oma bioloogia kaustast leida ja siis peaga vastu lauda lüüa, et miks ma seda küll varem ei leidnud. Varmo ütles õigesti, ega Teisi ikka Teisi ei oleks, kui vahel blondi ei paneks.(aga poolteist tundi mingit lehte otsida ja mõelda, et ei leiagi seda... no üle mõistuse!?!) Edasi ülejäänud aja kiruda, miks ma Bangladeshi Eestiga võrdlemiseks valisin ja miks on Eesti kohta nii vähe informatsiooni. Miks ei võiks Eestis keegi teha uurimustööd, kui paljudel on A-vitamiini puudus!?! No ütleme siis nii, et lõpuks sain ma enam-vähem mustandi valmis ning loodan, et homses bioloogia tunnis pole mu peamine ülesanne üleval püsida ning suudan ehk veidike optimistlikumalt selle teemaga tegeleda. Sellepärast, et täna oli küll piin üleval püsida, see on see, kui kella kaheni skypes olla. Lisaks sellele ei saa ma täna ka varem magama minna, hetkel üritan üleval olla, et oma majakoosolekut mitte maha magada. Terve päev olen lihtsalt reaalne zombie olnud, selle sõna kõige müstilisemas, ulmelisemas ja reaalsemas mõttes. Homseks ma lihtsalt PEAN olema välja puhanud. Rock-climbing ja lauatennis ühel ja samal päeval, poole tunnise vahega, mille ajal ma vaid süüa jõuan..
Samas kui kõik esmaspäevane väsimus välja arvata ning üritada mõelda tagasi helgemale reedele ja nädalavahetusele, siis see oli üks kõige paremaid mis mul siin siiani olnud on. Reedel oli personal tutoriga kokkusaamine( jälgib mu õppimist ja õpetajad annavad talle kommentaarid jne.) ning kuna kõik teised oli juba oma esimesed effort hinded teada saanud, siis ma ikka päris ootasin seda. Effort hinded on siis A,B,C,D jne. mida siis pannakse selle eest, kuidas sa tunnis kaasa töötad, vestlustest osa võtad ja siis kas sul kodutööd tehtud ning hilinemine mõjutab ka seda. Põhimõtteliselt siis kõik on kuidagi selle hindega seotud.Enamasti peaksid kõik B´d olema, see on siis, kui kõik on korras probleeme pole. Cga on natuke pikem jutuajamine personal tutoriga ,aga C võib juba ühe hilinemise eest saada ning kõik alla B on enamasti mitte rahuldavad.(kuigi on mõistetav, et vahetevahel hilined põhjendamatult jne. niiet ühe c ga väga suuri probleeme pole) A´d on väga raske saada, selleks peab midagi ikka üliüli hästi tehtud olema, või midagi erilist. Ütleks nii, et ma võin väga rahul olla, sest enne hinnete vaatamist rääkis mulle Ian, et esimestel nädalatel ei panegi ükski õpetaja A´sid, sest nad tahavad näha kuidas sa töötad ja milline sa umbes oled ning C tuleb siis mingite probleemide korral. Ma pole kindel, kui selge mu jutt selle hindamis süsteemi koha pealt on, sest ma olen juba poolunes, kuid loodan, et mõned said veidike selgema idee. Minul läks aga hinnetega üleootuste hästi. Bioloogias ja ärinduses sain A´d. Bioloogias ma väga üllatunud polnud, sest ma täitsin mingid lisalehed ka ära, aga ärinduses. Ian ütles, et see õpetaja on päris range, ei pane isegi aasta keskel peaaegu kellegile A´s, et teda väga huvitaks mis ma tunnis tegin, et selle esimesel hindamisel ära teenisin. Ülejäänud olid B´d ning kommentaarid õpetajatelt olid ka väga positiivsed, jeee, ülejäänud päev oli samuti palju parem ja kergem. Ning täna sain oma luuletuse kommentaari kätte(see usuline luuletus, mille kohta ma 1000 sõna pidin kirjutama) ning ma sain kuue!!!! Kommentaarid olid ka, et mida ma parandama pean, aga no tore oli vähemalt üheski aines nüüd kuus saada. Maailmakirjanduses sain 5\6 ning ma usun, et Rory paneb mu raamatututvustusele heal juhul 5. Seitse on maksimum, tuletan taaskord meelde ja neljaga on läbisaadud, ehk mitte läbikukutud. Aga no nii hea on ikka mingi töö kätte saada, mille kallal oled nädal aega töötanud ning esimese hindena kohe 6 saada :))) Tegelikult ma oleks 5s pettunud olnud, sest cmn. ma suutsin 1000 sõna mingite shoes and sockside kohta kirjutada. 
Aga aitab küll nüüd sellest õppimise jutust, põhiline miks on reede teistest päevadest parem, on siiski see, et see ON nädalavahetuse algus. Pluss mul ei jäänud nädalavahetuseks peaaegu midagi õppida. Väga pikalt ei viitsi peatuda, aga laupäeval käisime päeval väljas pildistamas ning siis jalutasime ringi ning siis mingil kummalisel kombel tulid need hobused meie juurde, hiljem edasi kõndides oli terve põld neid põhimõtteliselt täis. (vaadake piltidelt) ja ühesõnaga väga tsill päev oli. Õhtu oli ka muidu päris lõbus. Ainult et hommikul oli üks halb intsident, aga mis ma sellest ikka meenutama hakkan. Eriti veel kui ma nii uimane olen, et ei jaksa korralikult ilusat postitust kirjutada.
Pühapäeval oli hommikul pinks ja siis jõusaali, niiet trenni saab ikka küll päris kõvasti tehtud...ei teagi miks nii on kujunenud. Võib-olla sellepärast, et see jõusaal on MEGA hea, jooksed selle lindi peal ja vaatad samal ajal filmi.
Kuid tänaseks aitab küll, tuli isegi pikem postitus kui arvasin ja 15 minuti pärast lähen majakoosolekule ning pärast seda saab kullakallisse voodisse pugeda.


























No comments: